8 Temmuz 2015 Çarşamba

Aptal deneme

Uzun zamandır yazamıyorum bir şeyler çünkü evimde internet yok. Yaklaşık 2 yıldır internetin beyninizi emen tarafına uzağım. Mobil veri ile sosyal medyayı daha aktif kullanarak bu "bağımlı kalma" arzumu bastırıyorum. İnanın gündemde inanılmaz şeyler oluyor ve ben de tam bu yüzden hiçbirine inanmıyorum. Her ölüm, her insanın hayatının sona ermesi, her atılan imza, edilen küfür, alınan karar elbet insanlık tarihi için yahut ana haber bültenleri için önemlidir ancak artık benim için sadece 5 dakikalık bir yakınmadan ibaret. Gelişigüzel sövüyorum geçiyorum. Eskiden olsa kafa patlatır, üzülür, elimden bir şey gelmediği için kahrolurdum. Yönetmeni, senaristi, başrolü belli bu tatsız aksiyon filminden zerre keyif almıyorum ve "yarısında çıkasım geliyor". Hüseyin Nihal Atsız'ın dediği gibi "Tiyatro bitti, beklemeye lüzum görmüyorum."


Bu gereksiz malumat ve izahat içeren girizgahtan sonra üzerinde durmak istediğim konu son günlerde sürekli konuşulan Doğu Türkistan. Açıkçası ilgi alanlarımla alakalı ciddi sıkıntılar olduğu için öncesinde bir açıklama yapmak istiyorum. Mesela yakın tarihi zaten sevmem. Bununla birlikte bu Ortadoğu bataklığından da mümkün olduğunca uzak durmaya çalışırım. Esad'mış, Mursi'ymiş her ne kadar diğer bölgelere göre "daha önemli" olarak nitelendirilseler de benim asla ilgimi çekmediler. Ben daha çok Asya'daki özerk Türkî cumhuriyetler ile ilgileniyordum. Urumçi'nin falan uzun zamandır farkındaydım. Bu konuda derin araştırmalar yapmamış olsam da şahsi fikriyatım; her türlü etnik grubun çekinmeden özgürlük mücadelesi vermeye başladığı bir dönemde Uygurlar gibi yalnız Türk ırkına değil insan ırkına da önemli hizmetlerde bulunmuş bir etnisitenin, pek tabi bu özgürlük mücadelesini vermeye hazır olduğu yönünde. Kaldı ki ortada bir takım iddialar varsa bunların içi tamamen boş olamaz. Doğru her zaman kazanır. Günümüzde çoğu insan intikamcı bir bakış açısıyla ilerliyor. "Türkler zamanında çok acı çektirdi, biraz da onlar çeksin" tarzı söylemlerin ardı arkası kesilmiyor. Bu tarz düşünenlere şunu hatırlatarak yazıyı sonlandıracağım; Uygurlar binlerce yıldır önce Maniheizm ardından da İslamiyet'in etkisiyle diğer "barbar" Türk boyları kadar kan dökmüyor, dökemiyor. Bu yüzden Somalili bir çocuğa acıdığınız kadar Urumçili bir çocuğa da acıyabilirsiniz. Acının ırkı olmaz. Esen kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder